top of page

Usługi

W skład naszej oferty wchodzą:

Księgowość
Konsultacje biznesowe
współpracownicy

Kliknij w usługę, która najbardziej Cię interesuje i dowiedz się więcej o naszym wsparciu.

Nawiązanie współpracy - 3 proste kroki

Na początku analizujemy Twoją indywidualną sytuację i oczekiwania względem współpracy. Taki wywiad to świetny moment, by podzielić się z nami ewentualnymi wnioskami z doświadczeń z firmami, które wcześniej pomagały Ci w księgowości/usługach kadrowo-płacowych. O ile oczywiście miało to miejsce. To opcjonalny krok, ale warto o tym porozmawiać. Dlaczego? Bo dzięki temu możemy jeszcze lepiej poznać Twoje potrzeby i dopasować się do nich!

Na tym etapie przedstawiamy dokładną ofertę z wyceną usług, a po jej zaakceptowaniu przechodzimy do innych niezbędnych formalności, jak np. podpisanie pełnomocnictwa.

Pod tym hasłem mieści się wiele działań, a jednym z początkowych jest dostarczenie nam niezbędnych dokumentów (związanych z prowadzeniem działalności). Samą współpracę opieramy o bieżący kontakt i dzielenie się wiedzą. Każdego klienta staramy się wprowadzić w świat podatków i kluczowych regulacji prawnych. Pomaga to nie tylko w lepszym zrozumieniu prowadzonych przez nas działań, ale również w rozwijaniu biznesu.

Uścisk dłoni

Co obejmuje bieżąca współpraca z przedsiębiorcami, którzy mają pracowników?

Przebieg sprowadza się do 4 kluczowych kroków, które w każdym miesiącu przypadają w podobnych terminach:

1. klient dostarcza nam niezbędne dokumenty, w tym np. ewidencje czasu pracy, i ewentualne inne dane dotyczące wynagrodzeń pracowników lub wspólników (wybranym kanałem, w tym np. mailowo);

2. przekazujemy do klienta listy płac, rachunki oraz informacje o kwotach ZUS i PIT (za pracowników, zleceniobiorców) do zapłaty;

3. informujemy klienta o wysokości podatku: VAT, PIT lub CIT;

4. wystawiamy fakturę za wsparcie w danym miesiącu.

Więcej informacji poniżej.

White Structure

Ponieważ wypłaty wynagrodzeń przypadają wcześniej niż płatność podatków, w pierwszej kolejności zajmujemy się naliczeniem i rozliczeniem wynagrodzeń. Na tej podstawie wyliczamy składki ZUS i PIT-4.

Następnie - do 10. dnia danego miesiąca – czekamy na dokumenty księgowe. Gdy tylko je otrzymamy, zaczynamy etap rozliczenia podatków dotyczących bezpośrednio działalności. Po zaksięgowaniu dokumentów wyliczamy pozostałe podatki i wystawiamy fakturę za dany miesiąc.

Ostatni krok to przekazanie klientowi zestawienia podatkowego z VAT oraz CIT lub PIT, a także ze wspomnianą fakturę za nasze wsparcie. Ten etap to najczęściej ostatni krok współpracy w danym miesiącu.

Oczywiście wiemy, że zdarzają się wyjątkowe sytuacje, które mogą nieco zaburzyć ten schemat. Staramy się być maksymalnie elastyczni, by dopasować się do nich. Zaginiona faktura znalazła się pod koniec miesiąca? Bez obaw – błyskawicznie aktualizujemy zestawienie podatkowe i dbamy o dopięcie wszelkich formalności!

© 2024 Bookkeeper

Bookkeeper sp. z o.o.

ul. Ukraińska 1
54-401 Wrocław, 
Polska

biuro@bkpr.pl

​+48 572 592 035

NIP 8943153514

KRS 0000839440

bottom of page